Nederland |

Omruilactie NovoPen® 5 en
NovoPen® Echo®

U heeft van uw zorgverlener of apotheker een bericht ontvangen over uw NovoPen® 5 of NovoPen® Echo®. Op deze pagina kunt u controleren of uw NovoPen® 5 of NovoPen® Echo® betrokken is bij de omruilactie en hoe u een nieuwe patroonhouder kunt bestellen. 
 

Wat moet ik doen? 

NOTA BENE: U wordt niet gevraagd om uw pen om te ruilen, u hoeft alleen een nieuwe kunststof patroonhouder aan te vragen. 

1. Zoek het chargenummer van uw pen op. 

2. Vul het chargenummer in in het zoekblokje dat u op deze website vindt. Dit invulveld vindt u rechtsboven (of helemaal onderaan, als u een smartphone gebruikt). 

3. Als uw pen onder de omruilactie valt, kunt u nu uw gegevens invullen. Klik hiervoor op "Netherlands" en vervolgens in het nieuwe scherm op de blauwe link onder de foto´s van de pennen. 

4. U ontvangt een nieuwe patroonhouder. Vervang uw oude patroonhouder, zodra het insulinepatroon leeg is, met de nieuwe patroonhouder. 

 

VRAAG: Waar vind ik het chargenummer?

1. Trek de toedieningsknop uit.

2. Draai de toedieningsknop volledig omhoog.

3. U vindt bij het woordje LOT het chargenummer. Het chargenummer bestaat uit drie hoofdletters en vier cijfers, zonder spatie. Voorbeeld: ABC1234

4. Draai vervolgens de toedieningsknop weer volledig terug. 

 

NovoPen® 5

NovoPen® 5

NovoPen® Echo®

NovoPen® Echo®

In het filmpje onderaan deze pagina wordt uitgelegd waar en hoe u dit chargenummer kunt vinden. Vergeet niet uw geluid aan te zetten. 

VRAAG: Welk nummer moet ik precies invullen?

Het chargenummer bestaat uit drie hoofdletters, gevolgd door vier cijfers, zonder spatie er tussenin. Let op: voorafgaand aan chargenummer staan de drie letters LOT. Dit is géén onderdeel van het chargenummer en moet u dus niet intypen in het zoekblokje. Let er bij het invullen van uw chargenummer goed op dat u dit exact intypt, met hoofdletters en zonder spatie. Een voorbeeld: ABC1234 

VRAAG: Ik heb het chargenummer ingevuld en op "OK" gedrukt. Wat gebeurt er nu?

Als u op “OK” heeft gedrukt verschijnt een nieuwe pagina. Als uw chargenummer niet in de lijst voorkomt hoeft u niets te doen. U bent klaar en kunt u de website weer verlaten.

Komt uw chargenummer wel voor in de lijst, dan klikt u op “OK”. U wordt doorgeleid naar een nieuwe pagina. Hier kiest u voor de link "Netherlands". In het nieuwe scherm klikt u op de blauwe link onder de foto's van de pennen. U kunt vervolgens uw gegevens invullen. U krijgt dan een nieuwe patroonhouder toegestuurd.

VRAAG: Ik heb een nieuwe patroonhouder besteld. Wat moet ik in de tussentijd doen? 

U kunt uw NovoPen® 5 of NovoPen® Echo® gewoon blijven gebruiken. Wilt u in de tussentijd uw patroonhouder schoonmaken, volgt u dan goed de schoonmaakinstructies in de gebruiksaanwijzing. Gebruik daarbij een mild schoonmaakmiddel op een vochtig doekje, gebruik geen bleekmiddelen met chloor, jodium of alcohol. Nadat u uw nieuwe patroonhouder heeft ontvangen, wisselt u de oude patroonhouder om voor de nieuwe zodra u voor het eerst weer een nieuw patroon in gebruik gaat nemen.   

OVERIGE VRAGEN: 

Heeft u vragen, neemt u dan gerust contact op met onze afdeling Informatie & Service, op telefoonnummer 0172-449600 (tijdens kantooruren) of via de e-mail informatie@novonordisk.com

Controleer het chargenummer

Vul het chargenummer in en klik op: OK

LET OP: Hoofdlettergevoelig, zonder spatie. Het woordje 'LOT' is géén onderdeel van het chargenummer. Voorbeeld: ABC1234